AntForum1.2

Suggesties of meldingen van problemen
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

AntForum1.2

Bericht door XToF »

Hier kan je reageren op de mededeling: AntForum1.2.
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: AntForum1.2

Bericht door jeffrey432 »

Antforum1.2. Is echt top! Alles is nu veel overzichtelijker.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Phantom »

- Op Antforum.nl kan ik niet inloggen. Het inloggen lukt wel, maar ik word er gelijk weer uitgeknikkerd zodra ik buiten de bevestigingspagina kom. Antforum.be geeft geen problemen voor zover ik kan waarnemen. Ik vermoed een fout in de cookie-instellingen.

- Nieuwe kleuren van de teamleden komen niet altijd overeen, zie voorbeeld: http://antforum.be/viewforum.php?f=22. Mika is hier rood weergegeven en XToF in het nieuwe zwart.


Het zal wel even wennen zijn, maar ik vind het nu al een fijne layout. Zeker het zien van de blogsubforums doet mij een deugd.
De kleur van de teamleden springt er nog niet echt uit, het lijkt erg veel op het donkerbruin van de leden. Het verschil met de juniorleden is wel een stuk groter en beter zichtbaar (LCD Laptop-scherm).

De meeste nieuwe functies zullen in de loop der tijd hun effectiviteit moeten bewijzen, maar ik denk dat vrijwel alle toevoegingen erg zinvol zullen zijn.
Tot nu toe zeker Kudos, ook voor het op de hoogte houden van de situatie!



Edit2: Ook erg handig, die berichtengeschiedenis bij aanpassing.
Gebruikersavatar
mpke
Lid
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 augustus 2007
Gender:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door mpke »

Erg mooi!
Mijn foto's: http://www.flickr.com/mpke/
Mijn fotografie op facebook: http://www.facebook.com/mpke94
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Harm »

Ik ben er ook erg over te spreken! Ziet er goed verzorgd uit. Veel functies zullen zich nog gaan bewijzen! Ik deel wel de kritiek van phantom dat de teamleden kleur niet optimaal te onderscheiden is. Ik weet niet of daar een onderliggende reden voor is maar het oude rood was een stuk beter te lezen. Ik ben heeel erg benieuwd naar het reputatie systeem. Ik hoop dat het het beoogde effect zal hebben!
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door XToF »

Bedankt voor jullie opmerkingen en het melden van de bugs!

@Phantom:
Antforum.nl zou nu wel bereikbaar moeten zijn. De multilogin-functie was even uitgeschakeld op de moment dat jij je wou aanmelden op http://www.antforum.nl

Om de multilogin-functie optimaal te laten werken, raad ik iedere gebruiker ten stelligste aan om in de browser op zoek te gaan naar alle cookies van AntForum en die handmatig in de browser te verwijderen. Dit zijn cookies van de domeinen:
  • antforum.be
  • antforum.nl
  • antforum.net
  • antforum.eu
  • mierenforum.be
  • mierenforum.eu
  • mierenforum.net
  • mierenforum.com
JimmyVe
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 15 juli 2007
Locatie: Geel
Gender:
Leeftijd: 44

Re: AntForum1.2

Bericht door JimmyVe »

Mooi, maar toch een beetje aanpassen. ;)
Gebruikersavatar
vhakazar
Lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 juni 2008
Gender:
Leeftijd: 28

Re: AntForum1.2

Bericht door vhakazar »

De vernieuwingen zijn top, maar het wordt inderdaad wel even aanpassen.
exitus acta probat
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Phantom »

XToF schreef:@Phantom:
Antforum.nl zou nu wel bereikbaar moeten zijn. De multilogin-functie was even uitgeschakeld op de moment dat jij je wou aanmelden op http://www.antforum.nl
Het werkt super nu!
Gebruikersavatar
mpke
Lid
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 augustus 2007
Gender:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door mpke »

Ik snap die reputatiepunten niet zo goed, kan je enkel leden of ook een topic reputatiepunten geven?
@ Xtof, hoe komt het dat jij er al 400 hebt?
Mijn foto's: http://www.flickr.com/mpke/
Mijn fotografie op facebook: http://www.facebook.com/mpke94
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door XToF »

Als je een bericht kwalitatief, informatief en waardevol vindt, kan je dat de auteur laten weten door op Afbeelding te drukken.

Door op Afbeelding te drukken, worden de reputatiepunten van de auteur verhoogd. Met hoeveel punten de reputatiepunten van de auteur worden verhoogd, is afhankelijk van de reputatiekracht van diegene die op Afbeelding heeft geklikt. Op deze moment krijg je voor elke 150 reputatiepunten, 1 reputatiekracht. Reputatiekracht is dus het aantal punten dat je elke keer zal uitdelen als je op Afbeelding klikt. Naarmate je meer reputatiepunten van andere gebruikers krijgt, stijgt jouw reputatiekracht.

Omdat we deze functie op een forum dat al 2 jaar loopt introduceren, moet het op gang trekken van deze functie gefaseerd verlopen.
In de eerste fase kunnen enkel teamleden reputatiepunten uitdelen. Omdat reputatiepunten vereist zijn om zelf punten te kunnen uitdelen, beginnen de teamleden met een vooraf bepaald aantal reputatiepunten (in mijn geval is dit 400, wat gelijk is aan reputatiekracht 2 want 400/150 = 2,7).
De eerste fase eindigt van zodra het eerste lid voldoende reputatiepunten heeft gekregen om zelf reputatiepunten te kunnen gaan uitdelen. Zijn reputatiekracht zal dan veranderen van 0 naar 1. Naarmate er meer berichten worden geplaatst, zullen meer een meer leden punten kunnen gaan uitdelen. Vanaf dat moment zullen de reputatiepunten van de leden echt representatief gaan worden voor de reputatie van de verschillende leden, wat nu nog niet het geval is.
Gebruikersavatar
mpke
Lid
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 augustus 2007
Gender:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door mpke »

Ok, leuk initiatief. :)
Bedankt voor de uitleg ;)
Hoe komt het dat ik al 2 punten heb?
Mijn foto's: http://www.flickr.com/mpke/
Mijn fotografie op facebook: http://www.facebook.com/mpke94
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Floris »

Dat is een goede vraag, punten uitdelen zou dus nog niet moeten kunnen werken. We zullen ernaar kijken.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door XToF »

mpke schreef:Hoe komt het dat ik al 2 punten heb?
McK heeft je die toegekend.
Gebruikersavatar
mpke
Lid
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 augustus 2007
Gender:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door mpke »

Hehe, fijn, was dat een test?
Dus binnenkort kunnen ook gewone leden punten uitdelen?
Mijn foto's: http://www.flickr.com/mpke/
Mijn fotografie op facebook: http://www.facebook.com/mpke94
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door XToF »

Ja iedereen die 150 punten reputatiepunten heeft ontvangen, kan vanaf dan zelf reputatiepunten aan leden en teamleden uitdelen.
Gebruikersavatar
mpke
Lid
Berichten: 913
Lid geworden op: 07 augustus 2007
Gender:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door mpke »

150? En enkel jij, floris, McK en Mika kunnen er uitdelen, dat gaat dus nog even duren voor dit systeem gaat werken?
Maar ik vind het wel een tof idee!
Al vind ik zoals op ameisenforum.de het ook wel leuk, met sterretjes achter de posts, zo weten de bezoekers direct wat de goede topics zijn. ( is dit ook een optie voor dit forum? )
Mijn foto's: http://www.flickr.com/mpke/
Mijn fotografie op facebook: http://www.facebook.com/mpke94
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door XToF »

De functie waardoor je de berichten zelf kunt gaan beoordelen staat al een tijdje in de wachtrij om geëvalueerd te worden. Mogelijk is dit een functie voor de volgende forumupdate.

De reputatiefunctie is momenteel in een testfase op het online forum. Dit betekent dat we de instellingen in de eerste fase kunnen aanpassen indien de huidige instellingen niet optimaal zijn afgestemd.
deinohawk
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mei 2009
Gender:
Leeftijd: 29

Re: AntForum1.2

Bericht door deinohawk »

Ik heb ondertussen gemerkt dat het nieuwe forum het helaas niet goed doet bij slechte internetverbinding (op school en op mijn kamer), dan zegt het pagina niet gevonden of wordt het forum net zo getoond als wanneer je pagina's in cache bij google bekijkt.
Maar als ik thuis (dus gewoon normale gemiddelde verbinding) zit doet het het perfect. :)
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Floris »

deinohawk schreef:Ik heb ondertussen gemerkt dat het nieuwe forum het helaas niet goed doet bij slechte internetverbinding (op school en op mijn kamer), dan zegt het pagina niet gevonden of wordt het forum net zo getoond als wanneer je pagina's in cache bij google bekijkt.
Maar als ik thuis (dus gewoon normale gemiddelde verbinding) zit doet het het perfect. :)
Ik zou niet direct weten waaraan dit zou kunnen liggen. Heb je dit voor de actualisering naar 1.2 nog nooit gezien?
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Harm »

Ik had dit probleem ook wel een voor 1.2 Ik wist/weet ook niet waar het aan ligt, maar heb het nog niet gehad sinds de vernieuwing.
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Phantom »

Dit kan meerdere oorzaken hebben, waaronder:
- Firewall fout ingesteld, onjuiste of onvoldoende poorten geopend (al dan niet bij je provider/modem)
- Adware is een bekende oorzaak van langzaam of ontoegankelijk internet
- Server is echt onbereikbaar, maar ik heb het probleem zelf nog niet gehad
Er zijn nog wel meer mogelijkheden, maar die zijn vaak een stuk zeldzamer.

Het kan de moeite waard zijn om eens te scannen op spyware en eventueel je modem even een minuutje uit het stopcontact te halen. Let er op dat je de modem niet reset bij het uitschakelen, het is erg vervelend als je je instellingen kwijtraakt.
deinohawk
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mei 2009
Gender:
Leeftijd: 29

Re: AntForum1.2

Bericht door deinohawk »

Ik heb het vooral op school (alhoewel het nu voor het eerst wel weer normaal werkt :D ), internet is hier nu erg sloom omdat alle klassen 1 en 4 een netbook hebben gekregen via school en elk lokaal nu een digibord heeft, en ondertussen zijn er ook nog laptops bij de mediatheek die je kunt lenen en hebben de klassen 1 en 4 van vorig jaar ook een netbook gekregen, dus het intranet hier is overbelast.
Dus die fouten heb ik hier vaker, maar bij veel andere sites heb ik dat het laden gewoon langer duurt en dat ik om de 3 keer iets aanklikken even server onbereikbaar heb en dat het na vernieuwen weer goed is, maar tot nu had ik bij dit forum vaak dat het na een bepaalde tijd stopte met laden en dat ik dan dus altijd zo'n in cache-pagina kreeg(witte achtergrond, tekst door elkaar, enz.).
En het internet op mijn kamer is ook traag omdat wij zelf geen draadloos internet heb en ik dus op dat van de buren moet, waarvan de signaalsterkte zeer laag is. En ook daar had ik dan constant dat na een bepaalde tijd het laden stopte en de pagina getoond werd met witte achtergrond etc., terwijl andere sites dan vaak gewoon wat langer doorgingen met laden en dan meestal wel volledig getoond werden.

Maar gelukkig werkt het dus nu wel (al weet ik niet voor hoe lang), en met de gewone (vaste) computer die met een draadje aan ons eigen modem thuis hangt werkt het wel gewoon (alleen af en toe traag als norton weer eens 'op de achtergrond' bezig is, maar dat ligt aan de computer).

En bij de oude versie had ik gewoon net als bij de meeste andere sites dat het laden wat langer duurde.

edit: Ik weet niet waar het aan ligt, maar (op het posten na) is dit forum nu ineens heerlijk snel, veel sneller dan de forums/sites die het eerder juist beter deden! :D
Laatst gewijzigd door XToF op 29 sep 2009, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: wat kleine aanpassingen aan de taal
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

Beste XtoF,

Zijn er plannen om in de toekomst nog iets te doen met de goede tip van mpke van 20-9 21:17 waar hij verwijst naar een functionaliteit op het ameisenforum.de . Het idee is nml. heel goed. Een artikel van iemand met veel punten hoeft nml. niet perse ook een goed artikel te zijn, maar omgekeerd geldt het zelfde. Iemand met weinig punten kan wel een heel goed artikel of blog schrijven maar komt door zijn lage punten aantal minder in de picture. Door dit systeem zijn goede en minder goede artikelen mooi van elkaar te onderscheiden.

Je geeft aan in je antwoord dat dit systeem in de wachtrij staat om geëvalueerd te worden en misschien meegenomen wordt in de volgende forumupdate...is dat nog steeds zo?
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Floris »

Er zijn vele plannen voor verbeteringen aan het forum. :)
Om wat te hebben aan de beoordelingen moeten er veel lezers zijn die berichten op waarde kunnen schatten. Ik denk dat we die nog niet hebben.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

Of je gaat ervan uit dat een artikel of topic niet alleen wetenschappelijk correct moet zijn maar dat lezers een artikel ook punten kunnen geven omdat het zeer informatief is, of omdat het een interessant onderwerp is om te volgen, of omdat de blog er mooi en compleet uitziet en mooie filmpjes/foto's bevat of wat dan ook wat een artikel de moeite waard maakt om te lezen. Artikelen waarvan iemand zou zeggen, "he medehobbyist...moet je dit artikel eens zien dat ik net gelezen heb, dat is om....reden de moeite waard" deze artikelen springen er dan snel genoeg uit.

In dat geval kan zowat iedereen die met enige regelmaat op het forum zit meestemmen op de artikelen die ze lezen.

Je zou er zelfs voor kunnen kiezen dat alleen personen met een x aantal reputatiepunten (bijv. 25, 50, 75 of 100) een artikelen kunnen beoordelen.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Phantom »

Wij hopen voor hoogwaardige informatie te kunnen zorgen met dit forum. Veel dingen worden wel leuk bedacht, maar zijn niet noemenswaardig interessant of zelfs af te raden. Hier heb je niet hobbyisten voor nodig die leuke foto's kunnen maken, maar mensen die weten waar ze het over hebben.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

oke, duidelijk :)
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Mika »

Ik zit een beetje tussen de twee in. Ik zie zelf graag foto's van mierenkolonies, en ik weet dat vele leden ook daarnaar speciaal op zoek gaan.

Meestal geef ik reputatiepunten, omdat ik iets heel goed uitgewerkt zie, of duidelijk gemaakt zie, en dat kan over vele dingen gaan. Reputatiepunten per topic zijn niet noodzakelijk slecht. Een dubbel systeem lijkt me moeilijk.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
SirLenz0r
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 januari 2012
Gender:
Leeftijd: 36

Re: AntForum1.2

Bericht door SirLenz0r »

ik kan me inderdaad voorstellen dat reputatiepunten geven aan een topic interessanter is dan ze toekennen aan een lig... maar dat zegt iemand met een highscore van 0 :oops:
Ants never lend, ants never borrow.
Plaats reactie