Lasius Niger (Tim) †

Alle Lasius kolonies van de leden
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 januari 2009
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gender:
Leeftijd: 40

Lasius Niger (Tim) †

Bericht door Tim »

Ik ga een eerste hand wagen om mieren te houden. Ik heb helemaal geen ervaring met het houden van mieren, en er ook (nog) helemaal geen spullen voor. Nadat ik uitvoerig heb gespeurd op internet, heb ik het volgende aangeschaft:

De theorie:
Afbeelding
Book: Principals of keeping ants

Het huis en accessoires:
Afbeelding
Starter Set - glassfarm/arena - 30x20
Contents:
  • 1x glass ant farm 30x20x1,8 cm (disk distance 12mm)
  • 1x glass basin 30x20x20 cm
  • 1x glass aluminium covers (high-grade steel lattices)
  • 1x 1m hose 10/14
  • 1x hose adapter
  • 1x rubber plug 6-10 mm
  • 1x rubber plug 9-13 mm
  • 1x 1000g sand/loam nature mixture
  • 1x 50g clay/tone granulates
  • 1x food cup 30mm angularly
  • 1x spring loaded steel tweezers
  • 1x plastic pipette
  • 1x sugar honey solution 10ml


De bewoners:
Afbeelding
Lasius Niger
Size: queen + 4-10 worker



Een aantal vragen/onduidelijkheden die ik nu nog heb:
  1. Moet mijn kolonie op aankomst eerst in winterslaap gehouden worden tot de temperatuur beter is?
  2. Hoe krijg ik de mieren - op eigen initiatief - om te verhuizen van de reageerbuis waarin ze verzonden zijn, naar hun luxe villa AntFarm?
  3. Heb ik met een starter set echt alles wat ik nodig heb om mijn mieren te verzorgen?
  4. Mijn idee is om de mieren te voeden met (verdunde) honing en insecten. Of is het echt nodig een suikerwater met toegevoegde eiwitten en mineralen te maken?
Laatst gewijzigd door Tim op 04 jan 2011, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Myrmica rubra - 2 gynes
Crematogaster scutellaris
Messor barbarus
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 januari 2009
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Lasius niger (Tim)

Bericht door Tim »

Even ter beantwoording van mijn eigen vragen: