Pheidologeton diversus

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Pheidologeton diversus

Bericht door Unexisted »

Ik zou graag op termijn de soort Pheidologeton diversus willen houden. Ik ben hier voor begonnen om een document aan te maken waarbij ik zoveel mogelijk informatie inzamel over deze soort.

Er is een ding waar ik nog niet helemaal zeker over ben. Kan deze soort gehouden worden in Ytong? Ik heb gelezen dat veel kolonies door onbekende oorzaak sterven, alle gehouden in ytong. Is ytong geen goed nest voor deze soort? Iemand ervaring en iemand die nu een kolonie Pheidologeton diversus heeft?
JimmyVe
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 15 juli 2007
Locatie: Geel
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Pheidologeton diversus

Bericht door JimmyVe »

Ik heb ze een tijdje gehouden en als ik me niet vergis Xtof ook. Het is zeer (om maar niet te zeggen onmogelijk) moeilijk om deze soort succesvol te houden. Je kan ze al zeker niet in een ytong houden.
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Pheidologeton diversus

Bericht door Unexisted »

Is het misschien mogelijk om een ytong te gebruiken en alle ingangen en kamers te vullen met zand? Op deze manier krijg je denk ik een hogere luchtvochtigheid.

Ik zal ook nog even wat chinese fora doorspitten, want ik heb idee dat zij wel "gypsum", gips, gebruiken voor de Pheidologeton diversus. Het staat er zelfs vermeld bij de specificaties van de soort.
Plaats reactie