Padhagedis of horned lizzard

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Evanescence
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2009
Locatie: Sneek
Gender:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Padhagedis of horned lizzard

Bericht door Evanescence »

Hallo,

Op mijn stagebedrijf hebben wij 2 padhagedisjes , en ze schijnen niet ouder te worden dan een halfjaar. Doordat ze in het wild bepaalde mieren eten en dat mierenzuur nodig hebben. Kunnen wij aan die mieren komen? Zodat ze langer kunnen leven door de mieren? Harvester Ants schijnen een goeie voedselmier voor de padhagedisjes te zijn. Is hier een grote kolonie van te vinden?

Mvg
Evanescence
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Padhagedis of horned lizzard

Bericht door Mika »

Ik ben momenteel bezig om kleine mierensoorten te kweken, om te testen of het mogelijk is ze te gebruiken als aanvullend voedsel voor pijlgifkikkers.

Nu hebben harvester ants zeker geen mierenzuur, maar wel een potent gif. Wat is de grootte van de prooidieren die de hagedisjes nodig hebben?
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Padhagedis of horned lizzard

Bericht door mn »

Binenkort heb ik hier een 3tal Epidobates tricolor zitten (gifkikker) als je dan wilt mag je hier komen testen.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
Evanescence
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mei 2009
Locatie: Sneek
Gender:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Padhagedis of horned lizzard

Bericht door Evanescence »

Mika schreef:Ik ben momenteel bezig om kleine mierensoorten te kweken, om te testen of het mogelijk is ze te gebruiken als aanvullend voedsel voor pijlgifkikkers.

Nu hebben harvester ants zeker geen mierenzuur, maar wel een potent gif. Wat is de grootte van de prooidieren die de hagedisjes nodig hebben?
Ze krijgen nu fruitvliegen maar dit gaat er met gemak in , iets groter dan fruitvliegen zou kunnen dan...
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Padhagedis of horned lizzard

Bericht door Mika »

Drosophila melanogaster of hydei? Probeer in geval van D. hydei eens de gewone zwarte wegmier... Lasius niger.
DUCKDUCKGO!
deinohawk
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mei 2009
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Padhagedis of horned lizzard

Bericht door deinohawk »

Heb ik ook eens een paar(stuk of 5-8) van geprobeerd bij m'n gifkikkers(D. Azureus), weet niet zeker of ze opgegeten zijn of ontsnapt, maar de volgende dag waren ze weg en de kikkertjes vonden die snel bewegende mierjes erg intressant :lol:
Plaats reactie