AntForum1.2

Suggesties of meldingen van problemen
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

Ik was eigenlijk niet meer van plan om verder te gaan op dit onderwerp maar de post van Mika heeft mij nog even aan het denken gezet.

Reputatiepunten worden door mensen met genoeg punten (meestal teamleden en enkele leden) gegeven aan mensen voor een topic of blog (om deze 2 items gaat het toch alleen) waarvan de lezer op dat moment vindt dat deze punten verdiend....klopt dat?

Als dat zo is dan zijn de reputatiepunten die iemand heeft een optelsom van alle punten van alle verschillende topics of blogs die die persoon op zijn naam heeft staan en die door anderen met punten zijn beloond. Deze topics of blogs zijn beloond om allerlei uiteenlopende redenen (waardevolle info, mooie filmpjes of foto's, duidelijke uitleg etc. etc.)

Mika heeft gelijk dat 2 punten systemen naast elkaar moeilijk te combineren zijn. Reputatiepunten geven al aan dat de houder ervan topics en blogs heeft waarvan de lezers, die punten kunnen uitdelen, zeggen dat ze de moeite waard zijn. Deze topics of blogs afzonderlijk zijn dus eigelijk al beloond met punten maar deze punten zijn niet per artikel te bekijken maar belanden in het "verzamelmandje". We zien dus wel dat iemand punten heeft gekregen voor bepaalde waardevolle of mooie topics of blogs maar we kunnen niet zien aan welke topic of blog deze zijn toegekend.

Door per artikel inzichtelijk te maken hoeveel reputatiepunten een lid ermee verdiend heeft houden we toch het oude reeds aanwezige systeem intact maar kunnen we wel zien welke artikelen deze punten nu opgeleverd hebben. Volgens mij moet er ergens in het systeem terug te vinden zijn voor welke topics of blogs een lid of teamlid zijn punten heeft gekregen. Maak dat inzichtelijk een je hebt een goed artikelwaarderingssysteem gebaseerd op het huidige reputatiepunten systeem. Er hoeft dus nagenoeg niets te veranderen maar de betere artikelen springen er zo wel uit.

Zoals Mika aangeeft hebben we dan toch een puntensysteem per topic terwijl het 1 en hetzelfde punten systeem blijft. En natuurlijk kun je het totale aantal punten gewoon blijven vermelden zoals dat nu ook wordt gedaan. Het enige waar je nog even over moet nadenken is: zet je punten om in sterren (bijv. elke 10 punten is 1 ster voor het artikel) of vermeld je gewoon het aantal punten achter de titel van de topic (zodat deze ten alle tijde zichtbaar blijven)?
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
efbi
Lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 februari 2010
Locatie: Melle bij Gent
Gender:
Leeftijd: 31

Re: AntForum1.2

Bericht door efbi »

Je snapt het huidige systeem.
Ik weet ook dat je van jezelf kan zien op voor welke reacties je punten gekregen hebt, of je dit van iemand anders kan zien weet ik niet.
In ieder geval niet op de manier die jij voorstelt.
Ik vind het geen slecht idee wat je voorstelt, maar ik weet niet in welke mate dit eenvoudig te programmeren valt.
So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

Op dit moment is het niet mogelijk van een ander te zien voor welke artikelen deze persoon zijn punten heeft gekregen. Ik pleit dan ook niet voor een aparte lijst waarop je kunt vinden welke artikelen iemand heeft gepost en hoeveel punten deze hebben opgeleverd. Dat wordt onoverzichtelijk. Wel het aantal punten vermelden achter de titel van een topic want dan kun je in een oog opslag zien (bijv. bij Lasius blogs) waar de meeste punten naar toe zijn gegaan ongeacht het aantal hits dat een topic heeft opgeleverd tijdens zijn bestaan. Het grappige is namelijk, en ik denk dat iedereen zo zijn artikelen screent die hij wel of niet zal gaan lezen, dat iedereen kijkt naar aantal keren dat een artikel al bekeken is. Daardoor trekken oudere artikelen, hoe goed of slecht ze ook zijn, steeds weer lezers die weer bijdragen aan een hoger score aantal wat op zijn beurt weer meer lezers trekt. Bij veel keren bekeken denken de meesten dat het artikel wel goed moet zijn anders was het niet zovaak gelezen, dit hoeft echter absoluut niet waar te zijn.

Of dit enigszins makkelijk te programmeren is weet ik niet maar daar weet Xtof volgens mij alles van. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Eerst moeten de teamleden een gat zien in het idee. Zelf denk ik dat dit de makkelijkste manier is om artikelen qua waarde van elkaar te onderscheiden want de punten waren al om de diverse redenen door leden en teamleden uitgedeeld dus we hoeven niets overnieuw te doen, het huidige systeem blijft bestaan. Er wordt alleen maar inzichtelijk gemaakt hoeveel punten er zijn toegekend aan een artikel. Zichtbaar maken wie deze punten heeft gegeven lijkt mij overbodige info. Alleen een punten aantal zegt mij genoeg.

Wat vinden jullie van het idee?
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

Is het idee om reputatie punten uit te splitsen per topic waaraan ze zijn toegekend (punten aantal vermelden achter titel topic) de moeite waard? Er wordt dan alleen maar inzichtelijk gemaakt aan welke topic de punten zijn toegekend zonder het systeem van punten toekenning te wijzigen.

Zo niet, dan kunnen we dit onderdeel van de topic sluiten wat mij betreft en gaan we lekker verder met de hobby :D .
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: AntForum1.2

Bericht door Floris »

Op dit moment gebruikt Antforum [ABD] User Reputation Points 0.3.1. Deze mod biedt geen functionaliteit zoals jij die beschrijft, maar wordt ook niet meer bijgewerkt. Het kan zijn dat hij op een toekomstig voor Antforum te installeren phpBB-versie niet meer werkt. Ik denk dat dat de eerste aanleiding zou worden om naar een andere systeem te kijken. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: AntForum1.2

Bericht door ANThousiasteling »

Duidelijk, dan bewaren we dit idee tot die tijd.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Plaats reactie