Hardcored :)

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
hardcored
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 oktober 2009
Locatie: Nijmegen
Gender:
Leeftijd: 35

Hardcored :)

Bericht door hardcored »

Hallo Allen,

Ik zal mij even in het kort voorstellen. Mijn naam is Toon Wijnen, maar ik ga al jarenlang op het internet met de nickname hardcored. Mijn interesse voor mieren is begonnen toen ik een jaar of 5 was. Met mijn vierde begon ik alles wat op de grond kroop interessant te vinden. Maar algauw vond ik de mieren toch nog wel het interessantst. Ik heb jaren door mijn knieën bij mijn ouders het erf afgespeurd op de wonderen van de wereld. Natuurlijk was ik niet de liefste en had ik zo mijn voorkeur. Zwarte mieren Goed, Rode mieren graag met een loep van het erf afvegen, maar goed, ik wist toen nog niet beter.

Altijd is mijn interesse voor de mieren gebleven. Op de basisschool, middelbare school en nu nog steeds nu ik studeer (biologie leraar 2de graads). Ik heb inmiddels een verstandigere blik op de wereld van mieren en zal ze nooit meer met opzet verpletteren of verbranden, sterker nog, ik beschik momenteel over een starters set met accessoires van antstore.de (2 jaar geleden via marktplaats overgekocht).

Met trots heb ik Eergister mijn eerste mieren (koningin + 1 werkster) bestelling ontvangen. Messor Barbarus. Deze heb ik geplaatst in mijn kleine bakjes. Ik ben bang dat ze het niet gaan overleven onder de omstandigheden van de dag van vandaag. Morgen zal ik met spoed naar de winkel moeten om zaadjes/voedsel te kopen.

Ik hoop dat ondanks de erbarmelijke omstandigheden mijn mieren het overleven. Zo niet, dan ga ik eerst zorgen dat ik alles netjes heb voorbereid en dan een nieuwe koningin er in plaats.

Verder hoop ik actief te kunnen blijven op het forum en mijn hobby goed kan combineren met mijn al zo drukke leven. Ik hoop jullie een kleine indruk te hebben gegeven over me, myself, en mijn passie voor mieren ;).

Met vriendelijke groet,

Toon Wijnen
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Hardcored :)

Bericht door Phantom »

Van harte welkom op het forum!

Is Messor barbarus je allereerste kolonie, of heb je eerder al mieren gehad in je Antstore-set?
Veel succes in ieder geval, met je mieren en met de hobby. Ook wij hopen dat je actief blijft op het forum ;).
hardcored
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 oktober 2009
Locatie: Nijmegen
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Hardcored :)

Bericht door hardcored »

Phantom schreef:Van harte welkom op het forum!

Is Messor barbarus je allereerste kolonie, of heb je eerder al mieren gehad in je Antstore-set?
Veel succes in ieder geval, met je mieren en met de hobby. Ook wij hopen dat je actief blijft op het forum ;).
Ja ik heb al eerder mieren gehad in de antstore-set. De Myrmica Rubra heb ik een zomer gehuisvest in de antstore-set. Het kan zijn dat de oude geuren nog aanwezig zijn, al lijkt me dat sterk naar 1,5 jaar geen gebruik ervan te maken.

Ook wordt er geadviseerd de temperatuur op 25-30 graden te houden. Alleen op mijn kleine studeer kamer stik ik dan zelf bij deze temperaturen :p. Ik heb ze daarom op de versterker gezet van mijn geluidsinstallatie. Trillingvrij, maar wordt wel warm door het energie aan te hebben. Ik ga in ieder geval mijn best doen om er iets van te maken ;)
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Hardcored :)

Bericht door mn »

Welkom.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
Ben
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 05 mei 2009
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Hardcored :)

Bericht door Ben »

welkom!
Gebruikersavatar
McK
Lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 25 juli 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Hardcored :)

Bericht door McK »

Welkom op het forum en veel geluk met je Messors ;)
We are always running for the thrill of it.
Gebruikersavatar
vhakazar
Lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 28 juni 2008
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Hardcored :)

Bericht door vhakazar »

Welkom!
exitus acta probat
Plaats reactie