Waneer? en Hoe?

Waarnemingen van bruidsvluchten
Plaats reactie
GdK
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 juni 2015
Gender:
Leeftijd: 22

Waneer? en Hoe?

Bericht door GdK »

Ik heb last met het vinden van Gynes. ik ben pas geleden begonnen met het houden van mieren en heb al veel research gedaan. Ik moet alleen nog maar een gyne hebben en die zijn lastig te vinden. ik ben iemand die elke dag kijkt of alles nog goed gaat maar om dat te vermijden is erg lastig. hebben jullie hier ook nog tips voor om de koningin het beste te laten presteren. heeft er iemand tips over het vinden en het houden van de volgende soorten?

Myrmica rubra
Lasius Niger
Messor barbarus

ik zou graag willen weten of hier tips voor zijn en hoe ik ze het best kan laten presteren.

de groeten

GdK
Gebruikersavatar
timdgd
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 juni 2015
Gender:
Leeftijd: 23

Re: Waneer? en Hoe?

Bericht door timdgd »

Ik zou gewoon af en toe een rondje door de wijk lopen met een potje op zak zo vind ik ze ook. :)
Formica fusca
Formica polyctena
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Waneer? en Hoe?

Bericht door Manimaner »

hallo,

bekijk even de carsheets.
Lasius Niger gaat sowieso nog uitvliegen en myrmica rubra ook. Messor barbarus niet in Nederland, maar
ik ben iemand die elke dag kijkt of alles nog goed gaat maar om dat te vermijden is erg lastig
Dan lijkt me Messor barbarus geen goede mierensoort voor je. Als je daar iedere dag kijkt gaat het niets worden. Lasius Niger kan dit wel hebben, staan op het punt om uit te vliegen en zijn makkelijk te houden. Als je nog wat beter research doet op dit forum dan weet je zeker hoe je een lasius niger kolonie goed kan verzorgen :)

succes.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Waneer? en Hoe?

Bericht door GvG »

Probeer wat geduld te hebben, Lasius niger kan inderdaad elk moment uitvliegen. Tussen nu en eind augustus zullen er meerdere momenten zijn dat er overal bevruchte gynes over straat lopen. Je merkt vanzelf wanneer dat is. Omdat het moeilijk te voorspellen is heb ik altijd wat potjes bin me.
Plaats reactie